שיעורים פרטניים באסטרטגיות למידה נועדו לאפשר לתלמיד את הסביבה האופטימלית להכיר ולהשתמש בנקודות החוזק שלו, למידה בדרך של הקניית אסטרטגיות למידה לוקחת בחשבון את נקודות החוזק של התלמיד ובעזרתן התלמיד מזהה בעצמו את נקודות החוזק שלו דבר המאפשר לו לסגל לעצמו דרכי למידה והתמודדות הנכונים עבורו ובכך לעקוף את הקשיים שלו ככל שניתן .
תלמידים רבים ובכללם תלמידים עם לקויות למידה אינם יודעים כיצד ללמוד, כיצד לענות על שאלות, כיצד לכתוב סיכום או חיבור, כיצד להתמקד בסיפור ולהוציא ממנו מוסר השכל או להבין את תמציתו. הקניית הרגלים ושיטות עבודה יעילות נועדו לתת לתלמיד כלים המתאימים עבורו ובכך לעזור לתלמיד לנהל את זמנו בצורה יעילה ומועילה בתקופת הלימודים והמבחנים או בזמן הכנת שיעורי הבית לנצל את זמנו ואת יכולתו בצורה היעילה והמועילה ביותר עבורו.
ברכישת אסטרטגיות למידה ניתן להקל על התמודדות עם הקשיים, והעומס הרב בתקופת הלימודים ולאחריה, וכך ניתן להגיע למיצוי אפקטיבי יותר של זמן הלמידה דבר המותיר זמן חופשי רב יותר לצורך מילוי צרכים חברתיים ואישיים של הלומד.
מטרתה המרכזית של הקניית אסטרטגיות הלמידה הינה לשפר את ביצועי והישגי התלמיד בבית הספר ומחוצה לו, ולהביאו לידי שליטה והכרות טובה יותר עם נקודות החוזק שלו בכל התחומים בהם הוא מתקשה ומעוניין להשתפר, וכן להופכו ללומד עצמאי המאמין ומכיר ביכולותיו ללמוד ולהצליח.
הוראה מכוונת לאסטרטגיות למידה , תהיה על פי רוב יעילה יותר, לאחר עריכת אבחון דידקטי או משולב (פסיכו דידקטי), בו יבדקו לעומק תפקודי הלמידה והחשיבה, יבנה פרופיל הלומד, חוזקותיו וקשייו, תיגזר תוכנית עבודה ותינתנה התאמות רלוונטיות.